Kroer Friluftbarnehage, Kroerbarnehagene DA

Søke plass hos oss?
Dokumentmappe

Vi klarte det!!

Vi har klart å få full skår på foreldreundersøkelsen. Vi, sammen med 65 andre, klarte full pott. Det var 3181 barnehager med i undersøkelsen.

For å få så gode resultater må vi jobbe hardt for at alle foreldre og barn skal føle seg trygge på barnehagen. Jeg mener at hvis foreldre er trygge på barnehagen og fremsnakker den, har barna større sjanse for å bli fortere trygg. Trygghet er grunnmuren til all læring. Uten at barnet er trygt tar det ikke imot læring.

Det intime miljøet vi har i Kroer, gjør nok at terskelen er lavere for å ta opp ting med den det gjelder. Vi prøver alltid å ha tid til en samtale hvis foreldre ønsker dette. Møte barna om morgenen slik at de føler seg unike og viktige for vår barnehagehverdag. Det er kort vei fra ansatte til styrer, og fra styrer til eiere. Dette tror jeg gjør at det er godt å jobbe her.

Trivsel blant personalet gjør sykefraværet mindre, som igjen gir forutsigbarhet for foreldre og barn.
Jeg tenker vi i løpet av det siste året har lært å ta vare på de nære ting, og at det enkleste kan være det beste.

Heia Kroerbarnehagen!!!!!

I linken under her kan du se hvilke barnehager i Norge som er på listen.

Landets 66 beste barnehager i 2020

( 18/02/2021 )

17.mai 2020

Tiril (4) og Snorre (2) fikk en annerledes men flott 17. mai-markering i Kroerbarnehagene

HURRA FOR 17. MAI: Tiril (4) og broren Snorre (2) i Kroer barnehage var guide for lokalavisas utsendte. Vi ble behørlig vist barnehagens lekeapparater og vært med i 17.mai-toget sammen med barna. Foto: BONSAK HAMMERAAS

Som i resten av Norge gjorde også Kroerbarnehagene endringer på årets 17. mai-markering. Men tog ble det og barna hadde de samme store forventninger til nasjonaldagsmarkeringen som tidligere år.

KROER: Alle i Norge må endre feiringen av årets 17. mai. Nasjonaldagen blir ikke slik vi er vant til å markere den. I Kroerbarnehagene på Vellet i Kroer hadde de derfor sin egen 17. mai-fest på fredag, med de smitteverntiltakene som kreves i disse dager.

Ås Avis fikk være med på markeringen. Tiril (4) og lillebror Snorre (2) påtok seg å guide avisas utsendte rundt i barnehagen og viste frem det flotte toget barn og voksne i Kroer vartet opp med på nasjonaldagsmarkeringen.

Eget korps

Forberedelsene til nasjonaldagen har pågått lenge. De sytten barna i alder 1–6 år har bygget opp spenningen. Alle fortalte at de så de frem til å delta i fredagens 17. mai-tog. Egent musikkorps hadde de også blitt lovet. Det sørget den for dagen innleide musikeren Frode Pettersen for, da han troppet opp med sin trompet.

God plass

– Vi i Kroerbarnehagene kan vel skilte med Norges eneste trompetmusikkorps vil vi tro. Med 17 barn er det også god plass til alle barna i disse koronatidene, der vi har kohorter som deler inn forskjellige aktiviteter og alder på barna. Egentlig har vi plass til mer enn dobbelt så mange barn totalt, men plassmessig er vi i en gunstig situasjon slik restriksjonene er akkurat nå, sier styrer Lise Flugstad i Kroerbarnehagene, som holder hus i kjellerlokalene på Kroer samfunnshus.

Etter en lang togmarsj rundt over til Kroer skole og tilbake vanket det både is og pølser på de feststemte barna.

Her ser du bilder fra det flotte 17. mai-markeringen i Kroerbarnehagene:

bildeserie fra 17.mai toget i barnehagen

( 18/05/2020 )

Høy trivselsfaktor!

Vi var en av to barnehager i Ås kommune som scoret høyest på foreldreundersøkelsen 2018!

Dette er vi stolte av. Ås Avis kom på besøk for å snakke med oss om dette. Det som sto i Ås Avis sin papirutgave ligger som et dokument her.

Link til Ås Avis sin hjemmeside med dekking av saken:

Best i Ås!

( 22/02/2019 )

Skogsplassen

Ås Avis var med barnehagen på tur i skogen. Vi er heldige som har en så flott plass i skogen til Ole Egge, og voksne som lærer barna mye om friluftsliv.

På tur med Kroerbarnehagen i skogen

Bildeserie fra dagen i skogen

( 23/12/2016 )

Filer du kan laste ned